PARTLY RED
an imaginary b(r)and
.
Strategie: De opdracht was om samen met twee medestudenten een brand identity vormgeven voor een fictieve band. Wij hebben ervoor gekozen om een rockband te maken die voornamelijk gefocust is op de “femme fatale”, een krachtige vrouw dus. Tijdens het proces hebben wij veel van elkaar kunnen leren, zodat wij samen het ontwerp naar een hoger niveau konden tillen. Het gemaakte werk werd uiteindelijk geëxposeerd als geheel.
.
Ontwerp: Om allemaal tot een groot geheel te kunnen komen ben ik begonnen met het ontwikkelen van een stylesheet, dit zorgt ervoor dat wij allemaal dezelfde stijl aanhouden als het gaat om kleurgebruik, afbeeldingen en typografie. Tijdens het proces hebben wij de stylesheet nog eens aangepast, omdat dit passender was bij het doel wat bereikt moest worden. Ik ben begonnen met het ontwerpen van een logo voor de band. Het logo straalt uit dat het om een echte rockband gaat, die gewaagde keuzes durft te maken. Vervolgens heb ik een patch van het logo gemaakt. De patch straalde nog meer uit wat wij wilde bereiken met het logo dus deze is tot een vector bestand gemaakt, en wordt als nieuwe logo gebruikt. Wij hebben ervoor gekozen om ons zelf in de rol van bandleden te zetten; In deze rol hebben wij bandfoto’s gemaakt, die vervolgens gebruikt worden in de branding.
.
Resultaat: Uiteindelijk zijn alle gemaakte ontwerpen als geheel gepresenteerd. Er is een duidelijk geheel in door de stylesheet. De identiteit van de band, de femme fatale, komt duidelijk naar voren in de stijl.