-Het farmaceutische bedrijf van de toekomst-
Hoe ziet de farmaceutische industrie van de toekomst eruit?
Strategie: Vandaag de dag heeft de farmaceutische industrie een slecht imago; Vooral na de corona pandemie, waarin er veel kritiek is op de farmaceutische industrie. ‘Hoe zou het imago veranderen als de waarde en behoeften van de mens ook veranderen?’ ‘Voor welke middelen komt er een grotere vraag op de markt?’ Uit nieuwsgierigheid naar deze vragen is het fictieve, toekomstige bedrijf MEDIZIJN ontstaan.
Ontwerp: MEDIZIJN bestaat uit zes middelen die een blik werpen op de toekomst. Het fictieve bedrijf speelt in op de verschuivende waarde en behoeften van de mens, en kijkt hierbij voornamelijk naar het mentale welzijn; In de toekomst zullen de mensen zich hier namelijk nog meer mee bezig houden. De verschillende middelen hebben ieder een bijpassende bijsluiter; In de bijsluiter staat hoe het middel gebruikt moet worden, en waar de gebruiker mee op moet passen. Ook heeft elk middel een doosje. Hierop staat het logo van MEDIZIJN en wat extra informatie, wat ook terug te vinden is in de bijsluiter. 
Er is gekozen voor een minimalistisch ontwerp, zodat het niet afleidend werkt. Ieder middel heeft zijn eigen kleur, waarbij gekozen is voor een palet met rustige pastel kleuren.
MEDIZIJN richt zich op (mentale) gezondheid, en dit is ook terug te zien in de huisstijl van het fictieve bedrijf. Er is gekozen voor herkenbare verpakkingen, rustige pastel kleuren en een logo die de boodschap van het bedrijf goed overbrengt.
MEDIZIJN heeft voor alle middelen een verschillende verpakking, die herkenbaar is voor de gebruiker. Er is meteen aan de verpakkingen te zien hoe deze gebruikt moet worden.
.
Resultaat: De farmaceutische industrie van de toekomst speelt meer in op de waardes en behoeften van de mens, die zich steeds meer richten op mentale gezondheid. De markt wordt transparanter en daardoor toegankelijker.
Back to Top