Reiger en de Raaf
Social Takeover Project
In de opdracht ‘Social Takeover’ nam ik samen met drie medestudenten de socialmediakanalen van een echte opdrachtgever over. We kozen hiervoor speelgoedwinkel Reiger en de Raaf in Breda, zowel de fysieke winkel als de online kanalen.
Gedurende een periode van tien weken hebben we verschillende fases doorlopen. In de eerste weken verdiepten we ons in de organisatie en het bestaande socialmediagebruik. Zo stelden we een Customer Journey 1.0 op vanuit het perspectief van de opdrachtgever. Daarnaast analyseerden we de doelgroep op het gebied van socialmediagedrag, klantbeleving en contentvoorkeuren. Deze inzichten vormden de basis voor een Customer Journey 2.0, waarop we onze contentstrategie en het contentplan hebben afgestemd.
Vervolgens namen we vier weken lang volledig de socialmediakanalen over. Alles lag in onze handen: van het bedenken en creëren van content tot het bewerken en adverteren ervan.
Met succes!
In slechts vier weken tijd werden onze video’s meer dan 500.000 keer bekeken (een stijging van 41,5% ten opzichte van de vier weken daarvoor). Daarnaast bereikten we 30.000 unieke kijkers (+63,7%) en werd er meer dan 3.000 keer gereageerd op de content (+186%).
In slechts vier weken tijd werden onze video’s meer dan 500.000 keer bekeken (een stijging van 41,5% ten opzichte van de vier weken daarvoor). Daarnaast bereikten we 30.000 unieke kijkers (+63,7%) en werd er meer dan 3.000 keer gereageerd op de content (+186%).
Kortom: een zeer geslaagd en leerzaam project!